Lucas

Doha & Dubaj 2017

Post autor: Lucas »

QATAR TOTAL OPEN

Obrazek

TIER: Premier
PRIZE MONEY: $710,900 SURFACE: Hard
DIRECTOR: Saad Al Mohannadi
While the ATP first staged a tournament in Qatar in 1993, the Qatar Tennis Federation did not launch what is now known as the Qatar Total Open in Doha in 2001 as the popularity of women's sports was starting to take off in the country. Doha's ultra-modern Khalifa International Tennis Complex also hosted the season-ending WTA Championships from 2008 to 2010.

Qatar Total Open champions include WTA greats such as Justine Henin, Martina Hingis and Monica Seles, as well as two-time winners Victoria Azarenka, Anastasia Myskina and Maria Sharapova.

The capital of Qatar, Doha is the country's cultural, commercial and financial center.

DUBAI DUTY FREE TENNIS CHAMPIONSHIPS

Obrazek
Launched as a men's tournament in 1993, what is now known as the Dubai Duty Free Tennis Championships became a joint event in 2001 and that same year the players voted it as the WTA's Premier Tournament Of The Year, an honor it was awarded again the following year.

The tournament is staged at the picturesque Aviation Club, which features the immensely popular Irish Village pub and an extensive range of recreational and entertainment facilities including a gym and spa. The Dubai Tennis Stadium also serves as a leading concert venue.

Justine Henin has the tournament record with four titles followed by Venus Williams with three. Other former champions include WTA superstars Lindsay Davenport, Elena Dementieva, Martina Hingis, Petra Kvitova, Amélie Mauresmo and Caroline Wozniacki. Liezel Huber has the most doubles titles in Dubai history with five.

Dubai Duty Free is the event owner, organizer and title sponsor. A WTA sponsor since 2004, its partnership has been marked by leadership and innovation, including sponsoring the first Middle East tournament to award equal prize money and being a strong supporter of the growth of women's tennis in the region.

Strategically located between Europe, Asia and Africa, Dubai is one of the seven emirates that make up the United Arab Emirates. With almost constant sunshine and a growing reputation as an essential place to do business, the city attracts global attention through innovative real estate projects like the world's tallest building - the Burj Khalifa - and the famous sail-shaped hotel - the Burj al Arab. In addition to featuring major construction and development, Dubai hosts a number of world class sports events and conferences.
“I doubt about myself, I think the doubts are good in life. The people who don’t have doubts I think only two things: arrogance or not intelligence.”- Rafa Nadal

"There are other tournaments in which I would like to win. However, in the end, trophies are just pieces of metal. The main thing that I took from tennis is love. She will remain with me forever, and I am sincerely grateful for this “ - David Ferrer
Awatar użytkownika
Lucas

Re: Doha & Dubaj 2017

KERBER DESCENDS ON DOHA: 10 THINGS TO KNOW ABOUT THE QATAR TOTAL OPEN
The WTA tour turns from a thrilling Aussie summer to a compelling fortnight in the Middle East, as US Open champion Angelique Kerber and runner-up Karolina Pliskova are the Top 2 seeds at the upcoming Qatar Total Open.

What do you need to know about the first leg of the Middle East Swing?

1. The 2017 Doha winner will join an illustrious list of champions.
With defending champion Carla Suárez Navarro forced to withdraw due to injury, the draw guarantees a new champion from the field of 28 women. Starting in 2001, Qatar Total Open's honor roll boasts seven players who won - or went on to win - Grand Slam titles, and five World No.1s.

The women who win in the Middle East have also been able to count their Doha trophy as one of many in excellent seasons; check out this infographic tracking how the former champions fared during their title-winning years:
Spoiler:
Spoiler:
http://www.wtatennis.com/news/article/6 ... total-open
“I doubt about myself, I think the doubts are good in life. The people who don’t have doubts I think only two things: arrogance or not intelligence.”- Rafa Nadal

"There are other tournaments in which I would like to win. However, in the end, trophies are just pieces of metal. The main thing that I took from tennis is love. She will remain with me forever, and I am sincerely grateful for this “ - David Ferrer
Awatar użytkownika
Lucas

DRABINKA DOHA:

Angelique Kerber (Niemcy, 1) bye
Daria Kasatkina (Rosja) - Irina Begu (Rumunia)
Laura Siegemund (Niemcy) - Monica Puig (Portoryko)
Yulia Putintseva (Kazachstan) - Timea Bacsinszky (Szwajcaria, 7)

Agnieszka Radwańska (Polska, 4) - bye
Caroline Wozniacki (Dania) - Kiki Bertens (Holandia)
Roberta Vinci (Włochy) - Q
Q - Elena Vesnina (Rosja, 6)

Barbora Strycova (Czechy,8) - Fatma Al Nabhani (Oman, WC)
Anastasija Sevastova (Łotwa) - Samantha Stosur (Australia)
Q - Anastasia Pavlyuchenkova (Rosja)
Bye - Dominika Cibulkova (Słowacja, 3)

Garbine Muguruza (Hiszpania, 5) - Cagla Buyukakcay (Turcja, WC)
Shuai Zhang (Chiny) - Timea Babos (Węgry)
Q - Caroline Garcia (Francja)
Bye - Karolina Pliskova (Czechy, 2)

Awatar użytkownika
Lucas

Duże opóźnienia w Doha, dziewczyny grają dziś po 2 razy. Na szczęście Wozniacki szybko odprawiła Radwańską, mało widowiskowy ten mecz,troszkę ofensywniejsza Dunka, ale generalnie pusz z obu stron. Statystyki niby ładne, obie ponad 20 winnerów, ale jakoś mało było naprawdę efektownych piłek.

Kerber coś się nie może rozkręcić w tym sezonie, kolejna porażka, tym razem z Kasatkiną. Muguruza, jak wyżej - odesłała Ją Chinka (tych meczów nie widziałem, tylko popatrzyłem na wyniki).

Awatar użytkownika
Piotrek

Post autor: Piotrek »

Radwańska gorzej i gorzej gra. Teraz nie będzie się jak zasłonić zamętem Navratilovej, to może za jakiś rok kto inny zasiądzie na ławce trenerskiej i wróci ta dyspozycja do tego co było w końcówce 2015.
DUN I LOVE pisze: 05 sie 2021, 23:58 Praktycznie wszystkie finały w LA mi uciekły podczas tegorocznych IO. Jestem ogromnie tym zasmucony, za 3 lata już to się nie powtórzy.
Awatar użytkownika
Mario

Post autor: Mario »

Z jej przebiegiem to już raczej nie ma do czego wracać. To znaczy, może od czasu do czasu wyskoczyć znikąd z dobrym wynikiem jak jej dzisiejsza rywalka, ale generalnie szykuje się zjazd. Swoją drogą i tak wszystko dzieje się dużo później niż przypuszczałem...
MTT bilans finałów (17-26)
W: Queen's Club 13, Monte Carlo 14, Australian Open 15, Nottingham 15, Chennai 16, Rio de Janeiro 17, Wiedeń 17, Acapulco 18, Madryt 18, Queen's Club 21, Cincinnati 21, Indian Wells 21, World Tour Finals 21, s-Hertogenbosch 22, Roland Garros 23, Astana 23, Hong Kong 24
F: Auckland 14, Miami 14, Roland Garros 14, Waszyngton 14, World Tour Finals 14, Rio de Janeiro 15, US Open 15, Estoril 16, Pekin 17, Rio de Janeiro 18, Monte Carlo 18, Rzym 18, Lyon 18, Metz 18, Hamburg 20, Madryt 21, St. Petersburg 21, Adelajda-2 22, Buenos Aires 22, Rio de Janeiro 22, Cincinnati 22, Astana 22, Rio de Janeiro 23, Bastad 23, Rio de Janeiro 24, Dubaj 24
Awatar użytkownika
Piotrek

Post autor: Piotrek »

Może nie wziąłeś pod uwagę obciążeń treningowych, a raczej ich braku? :p
DUN I LOVE pisze: 05 sie 2021, 23:58 Praktycznie wszystkie finały w LA mi uciekły podczas tegorocznych IO. Jestem ogromnie tym zasmucony, za 3 lata już to się nie powtórzy.
Awatar użytkownika
Lucas

Zagra Wozniacki w finale Doha, pokonała dziś Davis i Puig. Spoglądałem półokiem na ten drugi mecz, dobrze podawała Dunka i obficie korzystała z prezentów od Moniki. Trener powtarzał Portorykance by była cierpliwa, ale niekoniecznie chciała dziś to wykonywać :D. Zagrała parę szybkich, ładnych winnerów, ale popełniała też tyle błędów, że -jak słusznie zauważył tata Piotr- tymi winnerami nie ma się co przejmować, kilka wpadło, ale na dłuższą tendencję to się nie przełożyło.

Zabawne są te wizyty Pana Piotra na korcie, czasem mam wrażenie, że Ona Go woła tylko po to by usłyszeć Jego uspokajający ton i kilka pochwał i banałów. Nie twierdzę, że te Jego wizyty niczego tenisowo nie wnoszą, bo bywa, że wskazówki rzeczywiście są trafne i coś zmieniają, ale na przykład dziś wynik był na tyle komfortowy, że wiele zawodniczek nie wołałoby coacha. Nie wiem czy ktoś to liczy, ale pewnie Papo Wozniacki wygrałby klasyfikację w liczbie tych pogadanek, niezależnie od wyniku 2 muszą być, a czasem i więcej. Niby trochę się podśmiewam, ale jest to na swój sposób urocze i fajne, że Caro ma z tatą-trenerem taką pozytywną relację. Komfort psychiczny jaki On Jej daje sprawia, że nawet najlepszy fachowiec Go nie wykopie z boksu Dunki. Co ciekawe ten układ, mimo perturbacji, zdaje się funkcjonować bardzo dobrze.

To, że wujek Toni odłączy się od Rafy to duża rewolucja, ale się tego spodziewałem. Nie wyobrażam sobie jednak, by Wozniacki zrobiła podobny manewr, prędzej Ziemia się zatrzyma niż Ona na amen zrezygnuje z porad taty :D

Hankmoody

Post autor: Hankmoody »

Straszny jest ten turniej, miałem zamiar śledzić, ale odpuściłem po pierwszym dniu deszczu i rzuceniu okiem na prognozę na resztę tygodnia. Pliskowa raczej w gazie, wnosząc po wynikach, więc szanse Dunki małe.
Awatar użytkownika
Mario

Post autor: Mario »

Bardzo pewnie Pliskova, właściwie nie było momentu, w którym Woźniacka mogła zacząć myśleć o wygraniu seta.
MTT bilans finałów (17-26)
W: Queen's Club 13, Monte Carlo 14, Australian Open 15, Nottingham 15, Chennai 16, Rio de Janeiro 17, Wiedeń 17, Acapulco 18, Madryt 18, Queen's Club 21, Cincinnati 21, Indian Wells 21, World Tour Finals 21, s-Hertogenbosch 22, Roland Garros 23, Astana 23, Hong Kong 24
F: Auckland 14, Miami 14, Roland Garros 14, Waszyngton 14, World Tour Finals 14, Rio de Janeiro 15, US Open 15, Estoril 16, Pekin 17, Rio de Janeiro 18, Monte Carlo 18, Rzym 18, Lyon 18, Metz 18, Hamburg 20, Madryt 21, St. Petersburg 21, Adelajda-2 22, Buenos Aires 22, Rio de Janeiro 22, Cincinnati 22, Astana 22, Rio de Janeiro 23, Bastad 23, Rio de Janeiro 24, Dubaj 24
Awatar użytkownika
Lucas

Właściwie trudno inaczej podsumować ten mecz. Była chyba jedna wymiana, gdzie Caro przetrzymała Pliskovą i skończyła, powoli wypracowując przewagę. Żeby cały mecz tak wyglądał Dunka musiałaby być w swojej szczytowej formie fizycznej i liczyć, ze gra z głębi Czeszki będzie słaba. Dziś niezbyt często trzeba było grać te długie wymiany, a i w nich wyżej rozstawiona nie grała jakoś bardzo źle.

To jak się ułożył ten turniej (jednak musiało być zmęczenie u obu, a bardziej odczuła to Wozniacki, która polega na swojej fizyczności) i tak solidna dyspozycja rywalki spowodowała, że można było liczyć tylko na przysłowiową tackę, dobre i to :).

Awatar użytkownika
Lucas

DRABINKA DUBAJU

Angelique Kerber (Niemcy, 1) - BYE
Jelena Janković (Serbia) - Mona Barthel (Niemcy, WC)
Yaroslava Shvedova (Kazachstan) - Monica Puig (Portoryko)
Johanna Larsson (Szwecja) - Caroline Garcia (Francja, 15)

Samantha Stosur (Australia, 12) - Q
Saisai Zheng (Chiny) - Ana Konjuh (Chorwacja)
Madison Brengle (Francja) - Misaki Doi (Japonia)
BYE - Elena Vesnina (Rosja,8)

Dominika Cibulkova (Słowacja, 3) - BYE
Ekaterina Makarova (Rosja) - Q
Lauren Davis (USA) - Q
Kristyna Pliskova (Czechy) - Roberta Vinci (Włochy, 16)

Barbora Strycova (Czechy, 9) - Christina McHale (USA)
Q - Naomi Osaka (Japonia)
Q - Lara Arruabarrena (Hiszpania)
BYE - Elina Svitolina (Ukraina, 7)

Garbine Muguruza (Hiszpania, 5) - BYE
Kateryna Bondarenko (Ukraina) - Q
Cagla Buyukakcay (Turcja, WC) - Viktorija Golubić (Szwajcaria)
Daria Kasatkina (Rosja) - Caroline Wozniacki (Dania, 10)

Kiki Bertens (Holandia, 13) - Catherine Bellis (USA)
Laura Siegemund (Niemcy) - Q
Tsvetana Pironkova (Bułgaria) - Yulia Putintseva (Kazachstan)
BYE - Agnieszka Radwańska (Polska, 4)

Johanna Konta (Wielka Brytania, 6) - BYE
Shuai Peng (Chiny, WC) - Lesia Tsurenko (Ukraina)
Irina Begu (Rumunia) - Anastasija Sevastova (Łotwa)
Alison Riske (USA) - Coco Vandeweghe (USA, 11)

Anastasia Pavlyuchenkova (Rosja, 14) - Q
Qiang Wang (Chiny) - Jelena Ostapenko (Łotwa)
Kristina Mladenović (Francja) - Katerina Siniakova (Czechy)
BYE - Karolina Pliskova (Czechy, 2)

Hankmoody

Właśnie tak powinny wyglądać mecze silniejszych rywalek (oczywiście poza siłą, trzeba coś prezentować), z tymi chucherkami, agresywny ostrzał od pierwszej piłki, i się tenisa bardzo szybko rywalce odechciewa. Brawo Ana.
Awatar użytkownika
Lucas

WONDER TWIN PLISKOVA ACTIVATES VINCI UPSET IN DUBAI
Spoiler:
http://www.wtatennis.com/news/article/6 ... t-in-dubai

Awatar użytkownika
Lucas

Nie spodziewałem się wiele po Wozniacki w tym meczu otwarcia, ale dość łatwo ograła Kasatkine. Pomagała Rosjanka, ale poza tym Dunce ładnie pracował cross z bh, wyglądała notorycznie dość dobrze, chyba udało się nieźle zregenerować po tym wariackim tygodniu w Doha. Pewnie się to jeszcze odezwie, ale na razie było w porządku.

Awatar użytkownika
Lucas

Właśnie skończył się najgorszy mecz jaki widziałem w tym roku. Katastrofalnie grająca Coco poległa z niewiele lepszą Riske. Multum podwójnych posadziła wyżej rozstawiona Amerykanka, była jakaś taka zdekoncentrowana, do tego poziom jaki prezentowała, irytował Ją samą i przez to była jeszcze bardziej nieskupiona. To, że było 4:6 4:6 powoduje, że o grze Riske nic nie będę pisał. Wygrała, ale powinna oddać może 3, 4 gemy, a spotkanie było wyrównane. Miała szczęście Allyson, że trafiła na tak żenująco grającą rywalkę, bo sama powinna dziś jechać do domu. Powtórek nie polecam :D, może ze 4 piłki warte uwagi.

Sory, że post pod postem, ale skończył mi się czas edycji.

Hankmoody

A Safarova to to chyba sprzedała. To co wyrabia od momentu kiedy przełamała w drugim secie nie mieści się w głowie.
Awatar użytkownika
Barty
Administrator

Post autor: Barty »

Lucas pisze: Sory, że post pod postem, ale skończył mi się czas edycji.
Spoko, po prostu chyba tylko Ciebie i grających u buków interesują pierwsze rundy tych turniejów.

:P
Tytuły (27):
2023: Wiedeń 2022: Miami, Astana, Bazylea, WTF Turyn 2021: Monte Carlo, Madryt, Winston-Salem 2019: Newport, US Open, 2018: Brisbane, Quito, Indian Wells, Monte Carlo, Monachium, Roland Garros, 2017: Auckland, Waszyngton, Shenzen, 2015: Doha, Sydney, Houston, Roland Garros, 2013: US Open, 2012: Nicea, 2011: Los Angeles, WTF Londyn, Wcześniej: Za słaba era, żeby coś wpisywać.
Finały (36):
2024: Brisbane, Cordoba, Estoril 2023: Auckland, Rotterdam, Dubaj, Barcelona 2022: Rotterdam, Monte Carlo, Monachium, Rzym, Newport, Hamburg, Gijon 2021: Monachium, Rzym, 2020: Rzym, Antwerpia, 2019: Rotterdam, Rzym, Roland Garros, 2018: Halle, 2017: Stuttgart, 2016: Tokio, Shanghai, Bazylea, 2015: Wiedeń, WTF Londyn, 2014: Doha, 2013: Cincinnati, 2012: Monte Carlo, Roland Garros, Sztokholm, 2011: Marsylia, Monte Carlo, Wimbledon, US Open, Wcześniej: Za słaba era, żeby coś wpisywać.
Awatar użytkownika
Lucas

Ten drugi mecz ewidentnie nie był interesujący, ale musiałem obejrzeć do końca, by przy opieprzaniu dziewczyn mieć czyste sumienie :D. W przypadku Wozniacki byłem przygotowany na to, że mecz otwarcia może być Jej jedynym tu, dlatego spojrzałem :).

Hankmoody

Fajnie że Kiki zaczęła coś grać, dzisiejsze zwycięstwo to pewnie bardziej zasługa zmęczenia Karoliny, ale dobrze że skorzystała.
Muguruza jak nie nijaki występ to kontuzja, po wygranym RG ogromny zjazd. Oby nie podzieliła losu Ivanovic.
Zablokowany