Strona 2 z 2

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 22:54
autor: Hankmoody
DUN I LOVE pisze:
Wydaje mi się jednak, że mam trochę inną wizję, bo ja bym zrobił kilka części składowych (np. ilość goli do przerwy, po przerwie, dokładny wynik do przerwy, po przerwie itp. itd.) i każda trafiona część składowa to byłby "gol". Jeżeli żaden z graczy by nic nie trafił, to wtedy zapisujemy 0-0 i tak też to się liczy do tabeli grupowej (po 1 punkcie dla graczy jak za remis).
Przecież to się niczym nie różni od tego co zaproponowałem. Składowych może być więcej, lub inne niż ja podałem, to jest kwestia spokojnie do dogadania.

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 22:57
autor: DUN I LOVE
Tak, dokładnie zainspirowałem się Twoją ideą.

Widzę to tak teraz:
Ilość bramek do przerwy - 1
Ilość bramek po przerwie - 1
Ilość goli w meczu - 1
Dokładny typ co do rozstrzygnięcia (1 X 2) - 1
Dokładny typ co do wyniku (dokładny wynik meczu) - 2

Jeden gracz może więc "strzelić" max 6 goli w meczu.

Jakieś inne części składowe?

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 23:11
autor: Hankmoody
Czyli po 1,5 punktu za ilość bramek. Jeśli trafisz ilość w pierwszej i drugiej, to siła rzeczy trafiasz ilość goli w meczu. Nie jest to trochę ekstra premiowanie tych kategorii?
No chyba że dozwolone jest typowanie w ten sposób
W pierwszej 2
W drugiej. 2
Ogólnie 5

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 23:15
autor: DUN I LOVE
Jeżeli trafisz ilość goli do, po i w całym meczu, to masz 3 gole. Tak to widzę. Może i trochę to premiuje tę kategorię, ale nie mam lepszych pomysłów (musimy dać dużo wariantów), bo inaczej skończy się mnóstwem remisów 0-0.

Może ilość kartek w meczu?

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 23:20
autor: Hankmoody
Można kartki, można różne, faule, spalone czy co tam jeszcze jest, tylko pytanie czy grający nie będą mieli kłopotów z tym, bo ja i tak takie rzeczy śledzę więc nawet będę mógł to w razie czego podliczać.

Re: Liga Mistrzów MTT

: 19 lip 2016, 23:27
autor: DUN I LOVE
Nikomu nie będzie się chciało tego typować, ani organizatorom liczyć.

Wydaje mi się, że typowanie na powyższych kryteriach będzie i szybkie, i przejrzyste.

Barca - Leicester 3-1 (2-0) i tyle.

Re: Liga Mistrzów MTT

: 20 lip 2016, 2:27
autor: The Djoker
To ja chce byc Sporting Clube de Portugal

Re: Liga Mistrzów MTT

: 20 lip 2016, 14:36
autor: Jacques D.
Widzę, że jestem już w rozgrywkach, chociaż się nie zgłosiłem. :lol: Ale spoko, chętnie zagram, choć we współczesnych realiach futbolowych orientuję się tak, że będę pewnie takim FC San Marino tych rozgrywek, jeśli taki klub istnieje. :D

Re: Liga Mistrzów MTT

: 22 lip 2016, 23:40
autor: lake
Hankmoody pisze:Twoj system nie nadaje sie do formuly grupowej, bo niby jaki wpiszesz wynik? No bo nie może być wymyślony jak w MTT.
Dlaczego za poprawnie wytypowany remis maja byc 2 punkty, a za dokladny wynik, gdzie jest zwyciezca 3 pkt? Taki system punktowy nadaje się do gry takiej jak podczas Euro.
Może mniej atrakcyjny ale prostszy i spokojnie wystarczyłby do rozstrzygnięcia w grupach. Wynik nie ma znaczenia bo nie rozgrywamy bezpośrednich meczów tylko dzielimy Userów na grupy. Opcje dwie.
1. Każdy User typuje dwa mecze w kolejce z przyporządkowanej z realu grupy, czyli łącznie ma do dyspozycji 12 spotkań.
2. Alternatywnie wszyscy typują wszystko a najlepiej określoną pule meczy. Np w fazie grupowej jest 16 spotkań, prowadzący dzieli je na 4 części. Userzy w swojej grupie typują każdy inną "ćwiartkę" niezależnie ile grup uzbieramy ze zgłoszeń. Decyduje kolejność typów. User 1 wysyła pierwszy i wybrał zestaw C. User wysyłający jako drugi ma już tylko do wyboru zestawy A,B,D, etc.
Rozpiętość punktów z EuroTypera pokazuje, że spokojnie to wystarczy do wyłonienia zwycięzców grup.
Może nie gramy bezpośrednio, ale:
1. liczba Userów/grup nie ma znaczenia
2. nie skreślamy żadnej z grup z real LM przy typowaniu
3. dużo większa liczba meczy do typowania.

Dlatego że remis to remis, premiujemy grę ofensywną, a z drugiej strony powinien być jakiś bonus za dokładne jego wytypowanie, o czym niżej.

Jeżeli jednak przyjmiemy że już w grupie gramy H2H to nie odrzucam premiowania graczy którzy wytypują poprawną liczbę goli do przerwy i na koniec, ale nie kosztem poprawnego wytypowania wyniku zwycięzcy meczu. A widzę, że DUN gole chce premiować ekstra. Trzeci punkt za ilość goli w meczu jest za darmo w tym układzie.

Dlatego widzę to tak:

Poprawny typ co do rozstrzygnięcia 1 pkt +1 przy różnych typach.
Trafne rozstrzygnięcie do przerwy 1 pkt
Dokładny wynik na koniec 1 pkt
Dokładny wynik do przerwy 1 pkt
Różnica goli na koniec w razie trafionego zwycięzcy 1 pkt (przy remisie jest zawsze zero więc byłoby to sztuczne premiowanie coś jak trzeci punkt za gole na koniec, które jeżeli się trafiło obie połowy też muszą się zgadzać; oczywiście brana po uwagę tylko w wypadku jeśli nie trafiliśmy dokładnego wyniku na koniec, w przeciwnym razie znów byłby punkt za darmo)


Przykład
Barca-Arsenal 3-1(2-0)
Gracz 1, 2-0(1-0) Gracz 2, 2-2(2-0)
Gracz 1 dostaje 1+1 za poprawne rozstrzygnięcie na koniec i do przerwy, 1 za różnice goli na koniec oraz 1 bonusowy punkt za trafny typ na koniec w przeciwieństwie do rywala. Gracz 2 zdobywa punkty 1+1 za wynik do przerwy. Gracz 1 wygrywa 4-2

W systemie DUN-a Gracz 1 przegrałby 1-3
Ilość bramek do przerwy - 1
Ilość bramek po przerwie - 1
Ilość goli w meczu - 1
Dokładny typ co do rozstrzygnięcia (1 X 2) - 1
Dokładny typ co do wyniku (dokładny wynik meczu) - 2
Na upartego można by dorzucić liczbę goli do przerwy i na koniec tylko po co? Dokładając to do mojego systemu wynik zmieniłby się na 4-4 to raz, a dwa jeżeli ktoś wytypuje dokładny wynik do przerwy i na koniec to siłą rzeczy liczba goli też się będzie zgadzać, więc znowu dochodzimy do premiowania dwa razy za to samo i hokejowych wyników. Jak dla mnie bez sensu.

Liczbę goli wziąłbym pod uwagę DOPIERO w sytuacji jeżeli żaden z graczy nic nie trafi z tego co zaproponowałem. Zminimalizuje to ryzyko remisów w szczególności 0-0.

Przykład
Barca-Real 3-0(1-0)
Gracz 1, 1-3 (0-1) Gracz 2, 0-1(0-0) Gracz 1 wygrywa 1-0 za liczbę goli do przerwy
Gracz 1, 2-3 (0-1) Gracz 2, 0-3/1-2(0-0) G1 prowadzi do przerwy G2 wyrównuje na koniec.

Niezależnie co zdecydujemy proponuję zmienić temat wątku na regulamin LM MTT i założyć nowy na zgłoszenia i same rozgrywki do tego co mamy grać, bo po pierwsze możemy długo jeszcze deliberować a czas płynie, po drugie może się okazać, że chętnych będzie mniej niż zakładamy, w co na szczęście wątpię :)
Tak czy inaczej warto to rozdzielić.

JD, jest San Marino Calcio, pałętają się gdzieś na poziomie 4-5 ligi włoskiej :D

Re: Liga Mistrzów MTT

: 23 lip 2016, 0:02
autor: Robertinho
Nie można zrobić normalnego typera? No ewentualnie z PO dla powiedzmy 8 najlepszych? Bo zanim te zasady ustalita, to śnieg spadnie.

Re: Liga Mistrzów MTT

: 23 lip 2016, 1:07
autor: lake
No toż proponuję w fazie grupowej typera i to na bogato, H2H w PO też gotowy a miauczą. :P

Re: Liga Mistrzów MTT

: 25 lip 2016, 14:54
autor: arti
Za namową "Najwyższego" dorzucam swój pomysł :D .
W linku poniżej jest typer jakiego prowadzę na stronie C+

http://ww2.canalplus.pl/forum/?topic/li ... 16_24-9074

Forma rywalizacji h2h i typowanie wszystkich spotkań z danej kolejki. Punktacja 4-2-1-0 (tylko za prawidłowo wytypowane wyniki (w fazie pucharowej od 1/4 również wyniki do przerwy). Jakby co to tutaj też mogę takiego typera poprowadzić ;) .

Re: Liga Mistrzów MTT

: 25 lip 2016, 22:55
autor: DUN I LOVE
Jak najbardziej. Chętnie się zawsze znajdą. Nie wiem, czy akurat 32, ale 16 myślę, że spokojnie. ;-)