REGULAMIN MTT
: 31 lip 2011, 21:45
REGULAMIN MTT
1. MTT - informacje ogólne
* MTT - MTenisTour jest to gra-zabawa forum tenisowego mtenis.pun.pl. Ma ona na celu urozmaicenie pobytu na forum i przede wszystkim dobrą zabawę.
* Gra MTT jest wzorowana na realnych, profesjonalnych rozgrywkach ATP. Na cały cykl MTT składa się więc szereg turniejów.
* Główną formą gry jest typowanie podanych meczy. Odbywa się ono w ramach danego turnieju, według wcześniej wylosowanej drabinki. Turniej odbywa się wg zasady "przegrywający odpada". Turniej kończy się z chwilą zakończenia meczu finałowego, który wyłania zwycięzcę imprezy.
2. Uczestnictwo w grze
* Każdy użytkownik może wziąć udział w grze.
* Uczestnictwo zgłaszamy poprzez wpisanie treści "IN" w temacie turnieju, w którym chcemy zagrać.
* W przypadku zgłoszenia zawodnika do dwóch turniejów organizowanych w jednym tygodniu jest on automatycznie wycofywany z obu i traci możliwości gry w tym tygodniu.
3. Turnieje i organizacja
* Spis turniejów podany jest we właściwym temacie w dziale "Informacje o grze"
* Wątek turniejowy jest zakładany na 2 tygodnie przed początkiem imprezy.
* Każdy wątek turniejowy będzie zawierał niezbędne wskazówki dla chcących zagrać w turnieju.
* Tematy turniejowe zakładają członkowie Zarządu forum, przy czym najczęściej są to moderatorzy.
* Użytkownik chcący założyć temat, musi wcześniej skonsultować się z jednym z moderatorów działu gier.
* Każdy turniej posiada tzw. Draw Size. Jest to ilość miejsc, jaką dany turniej oferuje (może być podana minimalna lub maksymalna ilość miejsc).
* Prowadzący turniej zbiera zgłoszenia, podaje listę graczy, losuje drabinkę i prowadzi turniej (podaje mecze, podlicza punkty, uaktualnia stan rozgrywek).
4. Zasady gry
* Każdy uczestnik gry typuje samodzielnie, zabronione jest wysyłanie typów poprzez innych użytkowników.
* Nie wolno zmieniać (edytować posta z typem). Ewentualne poprawki można nanieść w nowym poście, gdzie należy zacytować poprzednie typy i pod spodem podać poprawione.
* Nie wolno przekraczać czasu typowania. Granica czasowa podana przez prowadzącego jest wiążąca. Np. dla godziny 18:00 jest to granica 18:00:59. Każdy typ wysłany przed 18:01 jest akceptowany. Nie dopuszcza się przekraczania terminu typowania nawet w przypadku późnego rozpoczęcia meczu.
* Wszelkie formy oszukiwania i gry nie-fair niosą za sobą konsekwencje, o czym decydować będą organizatorzy gry.
* W trakcie turnieju można dokonać jednej zmiany typów. Lista wykorzystanych limitów znajduje się na 1 stronie każdego tematu.
5. Sposób liczenia
* Brane są pod uwagę wszystkie mecze, które zostały podane do typowania (z meczami z '*' i '**' włącznie)
* Poprawny typ co do seta - 2 pkt, poprawny typ tylko co do zwycięzcy - 1 pkt
* Wygrywa ten zawodnik, który zgromadził więcej pkt.
* W razie remisów uwzględnia mecze opatrzone '*'
* Sposób typowania i liczenia spotkań z '*':
-1-bierzemy pod uwagę wytypowanego zwycięzcę.
-2-jeżeli wytypowany zwycięzca jest ten sam to bierzmy pod uwagę sety (2/1 , 2/0 itp)
-3-jeżeli stosunek setów jest identyczny to liczymy gemy (różnicę gemów)
Np Djoković - Fish 6-4 6-4 (+4)
1 typ : 6-2 6-3 (+7)
2 typ: 7-6 6-1 (+6)
Bliżej trafienie był typ2 i osoba będąca jego "właścicielem" wygrywa pojedynek.
-4-różnice gemów w meczach z "* i **" można obstawiać dowolnie - patrzymy na nie dopiero w przypadku remisu w "dużych" punktach". Wówczas przy takiej samej różnicy w decydującym spotkaniu, osoba typująca jako druga przegrywa.
*W przypadku super-tiebreaków (w meczach gry podwójnej), każdy wygrany super-tiebreak jest liczony jako +1 gem dla typowanego zwycięzcy,
Np. Herbert/Mahut - Bryan/Bryan 6-3 4-6 10-8 (+2)
1 typ 6-4 4-6 10-8, stosunek gemów będzie liczony jako +1,
2 typ 6-4 4-6 10-0, stosunek gemów będzie liczony jako +1,
3 typ 6-3 4-6 10-0, stosunek gemów będzie liczony jako +2.
6. Krecze i Walkowery
a) * Spotkania zakończone walkowerem lub kreczem nie są brane pod uwagę przy ustalaniu wyników.
* Jeżeli w mecz z '*' zakończy się kreczem lub walkowerem to nie jest on liczony. Wtedy bierzemy pod uwagę mecz z '**'
* Jeżeli oba "gwiazdkowe" mecze zakończą się kreczem lub walkowerem decyduje stosunek gemów meczu z '*', w momencie poddania spotkania (z zastrzeżeniem minimalnej ilości rozegranych setów, określonej w punkcie 6c). Jeżeli mecz z '*' zakończy się walkowerem, a mecz z '**' kreczem, liczymy to ostatnie spotkanie według zasady z powyższej linijki.
b) Punkt 6a stosuje się analogicznie w sytuacji, gdy do typowania jest tylko mecz z ‘*’ (finał turnieju). Jeśli finał zakończy się kreczem, decyduje stosunek gemów w momencie poddania spotkania (z zastrzeżeniem minimalnej ilości rozegranych setów, określonej w punkcie 6c).
c) Zasada dotycząca stosunku gemów przy kreczu, obowiązuje jeśli w meczu rozegrano i ukończono co najmniej 1 set (w meczu do 2 wygranych setów), lub rozegrano i ukończono co najmniej 2 sety (w meczu do wygranych 3 setów). W przeciwnym wypadku, a także w wypadku walkowera w obu meczach z gwiazdkami, albo w meczu finałowym o zwycięstwie decyduje większa ilość dotychczas zdobytych punktów w turnieju w poprzednich rundach. W przypadku jeśli jeden z uczestników rozegrał mniejszą ilość rund w turnieju (był rozstawiony i miał wolną rundę), brane są pod uwagę tylko te rundy, w których oboje oddali swoje typy (Prawo Bublika).
W sytuacji, gdy ilość dotychczas zdobytych punktów w turnieju jest remisowa (np. jest to pierwsza runda turnieju) o zwycięstwie decyduje kolejność wysyłania typów. Wygrywa osoba, która zrobiła to jako pierwsza.
7. Walkowery uczestników gry
* Jeżeli zdarzy się tak, że nikt z pary meczowej nie wyśle typów, mecz wygrywa osoba aktywniejsza na forum. Ona awansuje do kolejnej rundy, gdzie automatycznie przegrywa kolejny mecz.
* Zawodnik, który odda walkowerem 3 mecze w trakcie sezonu otrzymuje tygodniową dyskwalifikację z rozgrywek (najbliższy tydzień rozgrywkowy), wraz z kolejnym walkowerem pauza wzrasta o dodatkowy tydzień (4 wo - 2 tyg, 5-3, 6-4 itd.)
* Zawodnik, który nie odda walkowerem żadnego meczu w sezonie, otrzymuje premię w wysokości 250 punktów do rankingu, w momencie jego zakończenia
Jeżeli wyniknie nieprzewidziana sytuacja, trudno do rozwiązania, mecz wygrywa osoba, która wysłała typy jako pierwsza.