mtenis.com.pl

mtenis.com.pl

Forum tenisowe ATP
Dzisiaj jest 23 wrz 2018, 10:53

Strefa czasowa UTC+2godz.

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 372 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tomas Berdych
PostZamieszczono: 18 lip 2011, 0:42 
Awatar użytkownika

ObrazekTOMAS BERDYCH

Obrazek

Cytuj:
Państwo: Czechy
Miejsce zamieszkania: Monte Carlo Monako
Data i miejsce urodzenia: 17 września 1985, Valašské Meziříčí, Czechy
Wzrost: 196 cm
Masa ciała: 91 kg
Gra praworęczna, oburęczny backhand
Status profesjonalny: 2002
Zakończenie kariery: aktywny
Trener: Tomas Krupa

Tour de France 1986, 1989, 1990.

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 0:48 

Osiągnięcia Tomasa Berdycha

Tytuły w singlu (8)
2012 (2) Sztokholm, Montpellier
2011 (1) Pekin
2009 (1) Monachium
2008 (1) Tokio
2007 (1) Halle
2005 (1) ATP Masters Series Paryż-Bercy
2004 (1) Palermo

Finały w singlu (10)
2013 (3) Bangkok, Dubaj, Marsylia
2012 (1) ATP World Tour Masters 1000 Madryt
2010 (2) Wimbledon, ATP World Tour Masters 1000 Miami
2008 (1) Bastad
2006 (2) Mumbai, Halle
2005 (1) Bastad

Tytuły w deblu (1)
2008 (1) Rotterdam

Finały w deblu (1)
2010 (1) Washington (w/Stepanek)

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 0:59 
Administrator
Awatar użytkownika

Obrazek

#1) Palermo 2004
R32 Oscar Hernandez (ESP) 6-7(5), 6-3, 6-3
R16 Jose Acasuso (ARG) 4-6, 7-5, 6-4
Q Andreas Seppi (ITA) 6-2, 6-4
S David Ferrer (ESP) 7-5, 6-4
W Filippo Volandri (ITA) 6-3, 6-3

#2) TMS Paryż-Bercy 2005
R64 Jiri Novak (CZE) 7-5, 6-3
R32 Guillermo Coria (ARG) 6-4, 6-2
R16 Juan Carlos Ferrero (ESP) 7-5, 6-7(7), 6-4
Q Gaston Gaudio (ARG) 7-5, 6-0
S Radek Stepanek (CZE) 6-1, 3-6, 6-3
W Ivan Ljubicic (CRO) 6-3, 6-4, 3-6, 4-6, 6-4

#3) Halle 2007
R32 Nicolas Kiefer (GER) 6-4, 7-6(3)
R16 Fabrice Santoro (FRA) 6-3, 7-6(5)
Q Mikhail Youzhny (RUS) W/O
S Jarkko Nieminen (FIN) 7-6(5), 6-4
W Marcos Baghdatis (CYP) 7-5, 6-4

#4) Tokio 2008
R64 Bye
R32 Roko Karanusic (CRO) 6-3, 6-4
R16 Tommy Robredo (ESP) 7-6(6), 6-2
Q Fernando Gonzalez (CHI) 6-0, 6-4
S Andy Roddick (USA) 6-7(3), 7-5, 7-6(3)
W Juan Martin Del Potro (ARG) 6-1, 6-4

#5) Monachium 2009
R32 Kloer 76 64
R16 Beck 16 64 76
1/4 Hewitt 46 63 76
1/2 Chardy 61 57 62
F Youzhny 64 46 76

2015 (1) Rotterdam
2013 (3) Montreal M1000, Rzym M1000, Dubaj
2012 (1) Toronto M1000
2011 (4) Waszyngton, Belgrad, Miami M1000, San Jose
2010 (2) Wiedeń, Rotterdam
2009 (2) Szanghaj M1000, Eastbourne
2008 (2) US Open, Estoril

MTT - finały (20)
2018 (2) Stuttgart, Marsylia
2017 (2) Sztokholm, Indian Wells M1000
2016 (2) Newport, Rotterdam
2015 (1) Halle
2014 (1) Tokio
2013 (2) Basel, Kuala Lumpur
2011 (3) WTF, Cincinnati M1000, Rzym M1000
2010 (2) Basel, Marsylia
2009 (4) WTF, Stuttgart, Wimbledon, Madryt M1000
2008 (1) WTF

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:00 
Awatar użytkownika

Cytuj:
Biofile with Tomas Berdych

Ht: 6-5 Wt: 200

DOB: September 17, 1985 in Valasske Mezirici, Czech Republic

Tennis Heroes/Inspirations: “If I have some heroes in tennis? No I don’t have any heroes, not in tennis, not in other kind of sports, nothing. I’m trying to play and be myself.”

Hobbies/Leisure Activities: “Yeah, of course my hobbies — if you are in pro tennis you don’t have much more time. So if it’s chance to go watch some good films, cinema, listening to some music. And I think for a tennis player the best is relaxing.”

Early Tennis Memory: “My father (Martin) told me when I was starting to play tennis I was always hitting the ball — not ever in the court [smiles]. But I hit the ball with the racquet not missing the ball. (At least) no missing the ball.”

Pre-Match Feeling: “Whew. I’m trying to concentrate for my match and feeling — sometimes I’m nervous, sometimes not, depends on which kind of match is it. So some special feeling? No I don’t have it.”

Favorite Meal: “I like a lot of different meals. But favorite…let’s say chicken and some pasta because for tennis you can eat some.”

Favorite Ice Cream Flavor: “Chocolate.”

Favorite Movies: “I like the English name — three movies Lord Of The Rings. They were amazing, it was unbelievable.”

Musical Tastes: “I like a lot of the performers like Metallica, U2 and the style like this, not techno.”

Greatest Sports Moment: “Win in Paris Bercy (defeated Ljubicic in five sets in 2005). And of course beat Roger Federer at Olympic Games (2004).”

Most Painful Moment: “I don’t like to lose any match. So every match that I lose is painful.”

Favorite Tournament(s): “Outside the Grand Slams? Dubai. It’s a beautiful place. Something different. And it’s nice.”

Closest Tennis Friends: “Of course your kind of friend is you coach because you are spending a lot of time with your coach. And I think a lot of players in the tennis, you’re friends with everybody. But closest friend — I don’t have only one friend. But I have a lot of friends with the Czech.”

Funniest Player Encountered: “I don’t know. I don’t have any special just one who is the most funny.”

Toughest Competitors: “I have to say Roger. Of course the toughest match was with Roger in Australia because he’s the top player of the world and it was the toughest match for me, for this time.”

Favorite Vacation Spot: “I haven’t been there but I would like to go to Bora Bora.”

On Win Over Federer In Miami 6-4, 6-7(3), 7-6(6): “The match like this, to beat the No. 1 player in the world, the best player so far, you know, it’s great feeling, you know, just to go through. But still, it was not a final. There is another match waiting next day, another really tough opponent…I need to take all the positive things, all the confidence from this match and just go next for next match. Be ready for the other one. Then we can be let’s say talking it was good tournament with couple of good wins or something like that. But so far, yeah, extremely happy after that match. But I’m looking forward to next matches.”

“The last match before this one we played in Australia I was two sets up, so, you know, if we gonna play for just best of three sets, then I would win the match again. But that one was different, you know, best of five sets and at the Grand Slam. So, you know, he came strongly back and won that match, and he deserved it and played well. This one was another chance. I was trying to just go for it same as the match in Melbourne, and finally it happened.”

People Qualities Most Admired: “People has to be funny, fair and not be (like), Okay, you are good, good. And he goes to somebody else and says, Oh, he’s bad. And like this.”

http://thebiofile.com/2010/04/biofile-w ... s-berdych/

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:01 

Getting to know...Tomas Berdych

Cytuj:
The Czech Republic’s Tomas Berdych has crept under the radar – both on and off court – to rise to No.17 in the world and earn himself a quarter-final tie against Mikhail Youzhny.

On the face of it, he ticks all the boxes: good looks, bright blue eyes and an explosive game. His ranking is more than respectable (No.17) and he is engaged to world No.25 Lucie Safarova. And yet this is not enough to get Tomas Berdych noticed by the fans. Despite winning the BNP Paribas Masters in Paris in 2005 and achieving stand-out results in 2010 (defeating Federer, Verdasco and Soderling at Key Biscayne for example before falling in the final to Roddick), he does not attract the spotlight. His victory on Sunday night over Andy Murray which propelled him into the quarter-finals of a Grand Slam for only the second time in his career (after Wimbledon 2007), ought to raise his profile, but then again…

“It doesn’t bother me,” the Czech almost apologizes, looking down at his feet. “I’m not looking to be super popular. In fact I don’t care. It’s cool to be on the front page of the newspaper, it’s a nice reward for all of the work and sacrifices over the years but at the same time, I’m not looking for recognition at all costs. I’m staying true to myself… natural. If people like me, that’s fine. If not…”

While there are fans who do like him, there are many people – chief among them his fellow players on the tour – who do not. In 2006, Fabrice Santoro refused to shake his hand after in the second round at Wimbledon , describing Berdych’s behaviour as “unacceptable” after the match. Fellow Frenchman Michael Llodra had words with him at Roland Garros in 2008, and Rafael Nadal has never forgiven an apparent lack of respect in Madrid in 2006.

Not that Berdych is losing any sleep over these incidents. “I don’t know the reason for these misunderstandings,” he says. “The French don’t like me? Maybe it’s because of our Davis Cup victory. In any event, I won’t be making any real friends on the tour. We’re all opponents. I don’t hang out with other players. I stay mostly with the other Czechs but my real friends are at home, not in tennis.”

One thing that the tennis circuit did bring him however is his fiancée. “Lucie knows what the job entails and we understand each other. We also get to spend time together when we compete in combined tournaments, and that’s fun. I like to watch her play.” The couple sometimes train together in Prostejov in the Czech Republic, and seem to have found the right balance for their careers – being together, and staying out of the spotlight…

http://www.rolandgarros.com/en_FR/news/ ... 67015.html

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:02 
Administrator
Awatar użytkownika

01.06.2010 - Wielkie brawa dla Tomka za osiągnięcie 1 w karierze półfinału WS. ;)

Cytuj:
ROLAND GARROS
Berdych Reaches First Grand Slam SF

Czech Tomas Berdych kept his cool on a rainy Tuesday at Roland Garros, reaching his first Grand Slam semi-final with a decisive 6-3, 6-1, 6-2 win over Russian Mikhail Youzhny.

The 24-year-old Berdych, who has yet to drop a set during the tournament, is the first player from the Czech Republic to reach the semi-finals at Roland Garros since 1992 when Petr Korda advanced to the final (l. to Courier).

“It's quite a lot of emotions just coming through, and it's just too quick after the match,” said Berdych. “I don't have too much time to be thinking that I've reached the first semi-final in Grand Slam. But anyway, I'm feeling great. It's nice to be here. It's nice to be enjoying every day playing tennis here. That's what I'm trying to be here, and it works well.”

Displaying the same form that led him past No. 4 Andy Murray in the fourth round, the 15th-seeded Berdych came out strong in his second career Grand Slam quarter-final (2007 Wimbledon) and grabbed the set lead against No. 11 seed Youzhny with two breaks of serve.

Though heavy rain halted play at 1-1 in the second set, Berdych stepped up his play upon returning to the court, reeling off five straight games to close out the second set in 27 minutes.

He maintained his focus following a second rain delay at 1-1 in the third set, winning four straight games when the match resumed and setting up his first match point on Youzhny’s serve. The Russian managed to hold, but merely prolonged the inevitable, as Berdych clinched the victory with a love service game on his next opportunity.

“The performance of my game was pretty good today,” said Berdych. “On the other side, it was really tough conditions today again in Paris… I'm pretty happy that I can keep serving well also in this pretty wet, cold conditions. That's what I need, a good serve so I can play aggressive and play my tennis. It's what happened today.”

Berdych, who earned his first Top 10 win at a major on Sunday against World No. 4 Murray, will attempt to continue his best Grand Slam performance when he next faces last year’s Roland Garros finalist and World No. 7 Robin Soderling.

Soderling leads the head-to-head series 4-3, but Berdych won won their one previous clay encounter in 2007 at Monte-Carlo and also their most recent meeting this past April in the Sony Ericsson Open semi-finals.

“I won that match, and so it could be kind of a small advantage, but here we're gonna play best of five sets, semi-final of the Grand Slam,” said Berdych. “That's, every time, different position for me, especially for me, because he already reach it last year. The key maybe is I will try just stay with my game as much as I can and try to profit from my strokes.”

World No. 17 Berdych has now won eighth straight matches, including victories in his three round-robin matches at the ARAG ATP World Team Championship. He made three main draw appearances on clay ahead of Roland Garros, and posted his best result in Munich where he reached the quarter-finals (l. to Petzschner).

The former World No. 9 enjoyed a successful stretch on hard courts in the first quarter of the 2010 season, highlighted by his runner-up finish at the Sony Ericsson Open. He upset Roger Federer, Fernando Verdasco and Soderling to reach his second ATP World Tour Masters 1000 final (l. to Roddick).

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis ... Semis.aspx

2015 (1) Rotterdam
2012 (1) Toronto M1000

MTT - finały (20)
2015 (1) Halle
2014 (1) Tokio
2010 (2) Basel, Marsylia
2008 (1) WTF

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:03 
Awatar użytkownika

Chłodny Czech

Cytuj:
Obrońca tytułu Roger Federer przegrał z Tomasem Berdychem.
Berdych sprawił, że Federer pierwszy raz od ośmiu lat nie zagra w wimbledońskim finale

Poza rodakami nikt Czecha nie dostrzegał. Sygnał wysłany z Paryża, czyli pierwszy wielkoszlemowy półfinał w karierze Berdycha, nie robił wrażenia.

O dwóch zwycięstwach nad Federerem (pierwsze dawno temu na igrzyskach w Atenach, drugie w Miami w tym roku) i trzech nad Nadalem, mało kto pamiętał, bo porażek z najlepszymi było znacznie więcej. Brytyjczycy zajęci Andym Murrayem (wygrał w czterech setach z Tsongą) mieli swoje powody do obojętności, reszta świata wierzyła w nieprzemijający geniusz Szwajcara.

Mecz był pasmem frustracji dla obrońcy tytułu. Berdych grał z nim na chłodno. Fantazja podporządkowana żelaznej taktyce. Żadnych żywiołowych akcji, tylko cierpliwe budowanie pozycji do ataku. Pojawiała się luka w obronie, wtedy forhendowy strzał, zwykle bardzo skuteczny.

– To była inna historia niż w Paryżu. Tam Soderling grał wspaniale, ja tylko trochę gorzej. Tutaj walczyłem z sobą, z ciałem i psychiką, od pierwszych gemów. Odpocznę, to zaatakuję w Ameryce – obiecywał Szwajcar. Od 2003 roku Federer zawsze grał w londyńskim finale.

Czesi czekali na taki wimbledoński mecz od czasów Ivana Lendla. Nadszedł, gdy w męskim turnieju wystartowało tylko dwóch ich tenisistów, najmniej od 1976 roku. Teraz mogą znów śnić o powtórce z triumfu Jana Kodesza, o pomszczeniu nieudanych wimbledońskich krucjat Lendla. Ich nowy bohater nie jest zwierzęciem medialnym, ale swoje umie powiedzieć. – Kvitova i ja nie wzięliśmy się z niczego. Mamy system szkolenia, który działa skutecznie od lat, nie ma sensu go zmieniać – przypomniał mediom.

Rafael Nadal zaczął grać z Soderlingiem od stanu 0:5 w pierwszym secie. Wcześniej stał skrzywiony za linią i patrzył bezradnie na popisy Szweda albo na wuja Toniego. Wujek nic nie mówił, bo jego bratanek już zapłacił 2000 dolarów kary za trenerskie podpowiedzi. Zmiana była radykalna jeszcze w pierwszym secie, Soderling wygrał go rozpędem, ale potem cierpiał znacznie bardziej od Hiszpana.

W półfinale jest też Novak Djoković (6:3, 6:3, 6:2 z Yen-Hsun Lu). Nie będzie już okazji posłuchać, jak tenisista z Tajwanu opowiada o łapaniu kurczaków na farmie ojca.

W czwartek półfinały pań. Najpierw Wiera Zwonariowa zagra z Cwetaną Pironkową, po nich Serena Williams z Petrą Kvitovą.

http://www.rp.pl/artykul/60574,501888_C ... Czech.html

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:06 
Administrator
Awatar użytkownika

Wimbledon 2010 - pierwszy wielkoszlemowy finał Berdycha!

Obrazek

Czech przegrał w ostatnią niedzielę turnieju z Rafaelem Nadalem (3-6 5-7 4-6).

2015 (1) Rotterdam
2012 (1) Toronto M1000

MTT - finały (20)
2015 (1) Halle
2014 (1) Tokio
2010 (2) Basel, Marsylia
2008 (1) WTF

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:07 
Awatar użytkownika

Cytuj:
2010 w liczbach
Ranking: 6 (najwyżej w karierze)
Bilans gier: 45-26
Tytuły: 0
Finały: 2 (Miami, Wimbledon)
Zarobki: $2,509,122

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:08 
Awatar użytkownika

Cytuj:
Nieznane oblicze Tomasa Berdycha - część 1

Najlepszy czeski tenisista – Tomas Berdych świetnie czuje się również reprezentując swoją ojczyznę w Pucharze Davisa. Poznaj inne oblicze Czecha, który z lubością spaceruje po stokach Beskidów, przesiaduje w skansenach, namawia tatę, aby zarzucił jazdę lokomotywą, a przed mamą odkrył uroki Nowego Jorku.Słońce nieśmiało przedziera się przez korony drzew. W załomach skał nie słychać nawet delikatnych podmuchów wiatru. Przed wiekami stoki Beskidów pokrywały nieprzebrane knieje, dziś można stąpać po igliwiu kierując się znakami drzewnymi wymalowanymi przez pracowników lokalnego biura turystycznego. Uciec od zgiełku cywilizacji, oczyścić ciało z insektów, zapatrzeć się w morze zieleni, wykąpać umysł w beztroskim lenistwie - to dziś bezcenne. Nasz intelekt jest tak nabrzmiały od tysięcy przeróżnych danych, którymi nakłuwa nas krwiożercza codzienność, że aż kusi człowieka, aby przebrać się w szaty wojów i złożyć hołd Radegastowi. Prastarzy Słowianie mawiali Radogost. Ich wnuki przemianowały imię pogańskiego bożka na Redigast, do dziś przetrwał jako Radegast. Wystarczy ująć w dłonie dwie szyszki i wyruszyć na szlak prowadzący na Radhoszt, przepiękny szczyt (1129 metrów n.p.m.) w Beskidach, aby zaznać błogostanu. Jedna szyszka odpowiada słówku rad, czyli miły, druga zwie się gost, a więc gość. Można wnioskować, że Radegast, czczony przez połabskich Słowian był opiekunem gości. Od najdawniejszych czasów Słowianie uważali gościnność za najwyższą cnotę i obowiązek wobec wędrowców. Jednakże rozmaite podania ludowe zaświadczają, że Radegast nie zawsze był dobrotliwym bożkiem. Atrybutem Radegasta była m.in. potężnych rozmiarów siekiera. Pogański bożek mścił się, gdy nie przestrzegano jego przykazań, a siekierą łamał opór tych, którzy dopuszczali się niegodziwości. Lud przedstawiał go zarówno nagiego jak i w szatach. Mógł mieć głowę lwa, na której gęś siedziała, a na piersiach miał głowę bawolą, choć niektórzy twierdzili, że owa głowa tura przypomina. - To były niezwykłe czasy. Polecam wyprawę z górskiej miejscowości wypoczynkowej Pustevny na szczyt Radhoszta - mówi najlepszy czeski tenisista, Tomas Berdych. Warto zatopić się w posągu Radegasta, który znajduje się na zboczu wierzchołka Radhoszta. A potem podejść na sam szczyt i zwiedzić drewnianą kaplicę świętego Cyryla i Metodego, żeby uzmysłowić sobie jaką drogę przebyliśmy od czczenia pogańskich bożków do chrystianizacji. Widok ze szczytu i spokój tych gór jest najlepszym lekarstwem. Nie potrzebujesz recepty, nie musisz martwić się, że tego leku zabraknie w aptece. Załóż buty, zapakuj dobry humor i zadumę do plecaka, a oczyścisz się stokroć lepiej niż w niejednym spa. Spacer po Beskidach to cudowne przeżycie - twierdzi Tomas Berdych, skromny człowiek z Valasske Mezirici. Rozsławia Morawy na całym świecie, ale za żadne skarby nie opuściłby rodzinnych stron. Może zajadać się truskawkami ze śmietaną przy Church Road, próbować steka na australijskim outbacku, skusić się na żabie udka w luksusowej paryskiej restauracji czy rewelacyjne burritos w meksykańskim Zacatecas, ale miłość do Moraw jest silniejsza od klejnotów całego świata. - Z mojego rodzinnego miasta - Valasske Mezirici jest bardzo blisko do pasma górskiego, które nosi nazwę Hostynske Vrchy. Bazylika Wniebowziętej Panny Marii w Svatym Hostyne, droga krzyżowa autorstwa Dusana Jurkovicza, niezliczone pamiątki ludowe, drewniane mosty, tartak w Rajnochovicach. Jest też bunkier u Mikuluvky, w którym bronili się partyzanci podczas II wojny światowej. Niezwykle piękna jest pamiątkowa lipa w Katerzinicach, której obwód wynosi 630 centymetrów. I oczywiście doskonałe wina z uroczej wioski Horni Lapać - mówi Berdia. Tak od małego wołano na Tomasa w domu i tak dziś zwracają się do niego słowiańscy koledzy z tenisowej szatni. Valassko... Kraina zamieszkana przez ludzi o silnych charakterach, ludzi pracowitych, którzy po spełnieniu zawodowych obowiązków, lubią napić się wybornej śliwowicy. Sława morawskiej śliwowicy jest tak wielka, że najbardziej znany amerykański dziennikarz tenisowy, Budd Collins, z uśmiechem na ustach zakrada się w strefę okupowaną przez czeskich oraz słowackich dziennikarzy i pyta: gdzie jest moja śliwowica? To klasyczny obrazek jaki można zaobserwować pod koniec Australian Open. Kiedy nadchodzi czas finałów, w biurze prasowym daje się wyczuć lekkie rozluźnienie. Dziennikarze nie relacjonują już wydarzeń z 24 kortów, tylko analizują horoskop Rafaela Nadala, dropszoty Andy’ego Murraya, kolor spódniczki Marii Szarapowej i decybele wydobywające się z płuc Sereny Williams. Wówczas Budd Collins podchodzi do Andrieja Bućko, najlepszego słowackiego dziennikarza i pyta gdzie jest buteleczka wyśmienitej śliwowicy rodem z Moraw. Wtedy wychodzi na jaw słowiańska gościnność, nawiązuje się serdeczna konwersacja, a po kilku rundach, tudzież stolikowych gemach, Słowacy prawią: "Budd, czemu wcześniej nie mówiłeś, że jesteś fanem śliwowicy?!". Małżonka Budda przygląda się tej scenie z zatroskaniem, bo wie, że wtedy jej ukochany pisarz zapełniłby wszystkie szpalty dziennika "The Age"...

Tomas Berdych przemierzył wielokrotnie beskidzkie ścieżki. - Za dzieciaka włóczyłem się po tych pięknych terenach. Polecam je każdemu miłośnikowi przyrody. Tak cudnych widoków nie ma w żadnym miejscu na świecie. Tu człowiek naprawdę oddycha. Żałuję jedynie, że nie mogę poszusować na nartach. Sezon tenisowy trwa praktycznie cały rok, a gdybym odniósł kontuzję na stoku, mógłbym spaść na łeb na szyję w światowym rankingu. A więc narty muszę odłożyć na czas sportowej emerytury... - mówi Berdia.

Rejon, z którego pochodzi Tomas Berdych zapisał się złotymi zgłoskami w dziejach światowego narciarstwa. W mieście Frensztat pod Radhosztem urodził się i mieszka po dziś dzień mistrz olimpijski w skokach narciarskich z igrzysk w Grenoble w 1968 roku - Jiri Raszka. Berdia nigdy nie chciał pójść w ślady Pavla Ploca i Jiriego Parmy (również urodzonego we Frensztacie pod Radhosztem mistrza świata z Oberstdorfu z 1987 roku), ale dałby wiele, gdyby mógł rekreacyjnie uprawiać narciarstwo alpejskie. Zamiłowanie do pokonywania stoków wyssał z mlekiem matki. - Mój mąż ponad wszystko kocha swoją pracę - mówi Hana Berdychova, mama Tomasa. - Jest maszynistą, dałby się pokroić za te swoje lokomotywy. Tryb jego pracy sprawiał, że często zastępowałam Tomasowi tatę. Kiedy dorastał, wsiadałam na rower, do bagażnika wrzucałam dwie skakanki, a Tomas biegł za mną lub obok mnie. Za cel wypraw obieraliśmy sobie okoliczne wzgórza. Zatrzymywaliśmy się w połowie drogi na szczyt wzniesienia. Wyjmowałam skakanki z bagażnika, a syn zapamiętale ćwiczył ze mną. Skakał przez obie nogi, potem przez jedną nogę. Gdy miał już dość, wsiadałam na rower i zjeżdżałam powolutku z górki, a Tomas zbiegał za mną. To były piękne chwile, dlatego bardzo przeżyłam moment kiedy w wieku 11 lat syn wyjechał z domu do Prostejova z zamiarem trenowania tenisa - wspomina Hana Berdychova.

autor: Tomasz Lorek

http://www.sportowefakty.pl/tenis/2011/ ... a-czesc-1/

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:08 
Awatar użytkownika

Cytuj:
Nieznane oblicze Tomáša Berdycha - część 2

Najlepszy czeski tenisista - Tomáš Berdych świetnie czuje się również reprezentując swoją ojczyznę w Pucharze Davisa. Poznaj inne oblicze Czecha, który z lubością spaceruje po stokach Beskidów, przesiaduje w skansenach, namawia tatę, aby zarzucił jazdę lokomotywą, a przed mamą odkrył uroki Nowego Jorku.

Zanim doszło do wzruszającej sceny (mamy zawsze ogromnie przeżywają nawet krótkotrwałe rozstanie z dzieckiem), mały Berdia połknął tenisowego bakcyla. Tata, Martin Berdych, zakochany w kolei żelaznej, lubił rekreacyjnie grywać w tenisa. Często zabierał syna na korty. W końcu Tomas zaczął odbijać piłeczkę. Kiedy Berdia miał 8 lat, wypatrzył go trener Arnoszt Vaszek. Arnoszt jął przekonywać Martina Berdycha, że syn ma ogromny talent i warto pomyśleć o regularnych treningach. "Początki były... różne - opowiada Martin. Raz się Tomasowi chciało grać, innym razem nie miał najmniejszej ochoty biegać po korcie. Łatwo odczytywałem z wyrazu jego twarzy kiedy jego myśli wędrowały poza kort, a ćwiczenie serwisu było ostatnią rzeczą na którą miał ochotę. Ale nigdy nie odmawiał. Ilekroć proponowałem, że pójdziemy na kort, zawsze wyrażał zgodę" - przyznaje wzruszony tata. Tomas jest jedynakiem. "Berdia to grzeczne dziecko, ale były momenty kiedy lubił postawić na swoim - mówi mama. Oponował kiedy prosiłam go, aby bardziej przykładał się do odrabiania lekcji, bo sama wiem ile czasu poświęciłam na studia medyczne. Jednak kiedy zauważyłam z jakim entuzjazmem rusza z mężem na korty, wiedziałam, że w dorosłym życiu nie będzie leczył ludzi" - wyznaje pani doktor Hana Berdychova.

- Pamiętam, że gdy miałem 12 lat, mama zażartowała sobie widząc styl w jakim odrabiam lekcje. Stanęła przy stoliku, na którym leżały rozłożone książki i widząc mój "zapał" powiedziała: wiesz co, kochanie? Rób co chcesz jak dorośniesz, tylko błagam: nie zostań lekarzem. Dlatego postawiłem na tenis, bo sport jest łatwiejszy niż studiowanie medycyny - śmieje się Tomas. Tata Martin i syn Tomas po raz ostatni rozegrali mecz kiedy Berdia miał 13 lat. - Uznałem, że czas najwyższy, aby zajęli się nim profesjonaliści - mówi Martin. - Od tamtej pory nie udzielam synowi rad. Ma wokół siebie sztab ludzi, którzy się na tym znają. Teraz jestem klasycznym kibicem w kapciach, który ogląda tenis w telewizji. Siedzę w wygodnym fotelu i na wszystkim najlepiej się znam! - śmieje się tata Martin. W głębi duszy, ojcu nie podoba się zbyt przeładowany kalendarz startów syna. Martin bardzo denerwował się kiedy w marcu 2011 roku Berdia dźwigał ciężar odpowiedzialności za wynik reprezentacji w meczu Pucharu Davisa: Czechy - Kazachstan. Kadra prowadzona przez Jaroslava Navratila, byłego trenera Berdycha, przegrała w Ostrawie z Kazachstanem 2 – 3. Pod nieobecność chorego Radka Stepanka, Berdia rozegrał dwa trudne mecze w singlu oraz wystąpił w deblu z Lukasem Dlouhym. Po dwóch dniach Czesi prowadzili 2 – 1, ale Kazachowie zagrali fenomenalnie w niedzielę i wygrali oba mecze w singlu. Berdia był bezradny w pojedynku z fantastycznie dysponowanym Andriejem Gołubiewem. - Gdyby Gołubiew grał cały sezon tak jak przeciwko mojemu synowi, byłby tenisistą z pierwszej dziesiątki rankingu. Wszystko mu wychodziło, a Berdia był przemęczony. Tomas nie jest już taki młody, nie może tak bardzo eksploatować organizmu. Rozegrał wiele pięciosetowych spotkań w Wielkim Szlemie, powinien się oszczędzać. Boję się o niego - dodaje z troską tata Martin. Syn również przejmuje się, gdy ojciec bladym świtem wstaje z łóżka i zmierza na stację kolejową, aby jak co dzień prowadzić lokomotywę Ceskych Drah. - Tłumaczę tacie, żeby podarował sobie tak absorbującą pracę, bo zdrowie już nie to co kiedyś, a poza tym zarobiłem już tyle pieniędzy, że mogę pomóc tacie jeśli nie jest zadowolony z zarobków. Wtedy obraża się i mówi: ty młodzieńcze, nie skreślaj starego Martina, bo jeszcze niejeden raz wyruszę w kurs. Wiem, wiem, tata musi pracować, bo on nie potrafi inaczej żyć. To uczciwy, porządny człowiek, który lubi czuć się potrzebny i kocha swoje pociągi tak samo jak moją mamę! - Berdia darzy rodziców gigantycznym szacunkiem.

Tomas często namawia rodziców, aby podróżowali z nim na turnieje, aby oderwali się od znoju codziennych zajęć, ale Martin i Hana nauczeni są, że grosz należy szanować, a nie szastać nim, bo nigdy nie wiadomo kiedy karta się odwróci. Byli z synem w Dubaju, przyjechali na finał Wimbledonu’2010, w którym Berdia grał z Rafą Nadalem, ale nie przepadają za tułaczką po świecie. Wyjątkiem jest... Nowy Jork. - Co roku jeździmy na US Open - mówi Hana Berdychova. - Nowy Jork to niezwykłe miasto. Nadzwyczajna mozaika całego świata. Są takie miejsca w Nowym Jorku, które nawet w staruszku wyzwoliłyby pokłady energii i przekonały go, że jeszcze sporo może w życiu zwojować. Człowiek otrzymuje niezwykłą dawkę pozytywnego myślenia. Nowy Jork ma też inną twarz. Cisza, odludzie, człowiek ma czas, aby porozmawiać z własną duszą i zaszyć się w oazie spokoju. Nie przepadamy z mężem za włóczęgostwem, ale Nowy Jork ma w sobie to coś - zachwyca się Hana. Berdia od najmłodszych lat zdradzał ochotę do częstych podróży. W grupie rówieśników, czy to w przedszkolu czy w szkole, nie błyszczał, praktycznie przemykał niezauważony. Jednak, gdy nadchodził czas szkolnej wycieczki, był najspokojniejszy ze wszystkich uczniów. - Syn nie wyróżniał się w grupie. Przykładał się do lekcji, chodził na zajęcia, ale nigdy nie był przywódcą w grupie. Jednak kiedy rodzice odprowadzali swoje pociechy na dworzec kolejowy, płaczom i histerii nie było końca. Tylko mój Berdia nie lękał się wyjazdu. A kiedy szkolna wycieczka obejmowała wyjazd za granicę, Tomas był prawdziwą oazą spokoju. Dziś przydaje mu się to podczas częstych wojaży - mówi mama Hana. Opinię pani doktor potwierdza reprezentacyjny kolega Berdycha, człowiek, który uwielbia być duszą towarzystwa, Radek Stepanek. - Pamiętam, że jeszcze w czasach kiedy Berdia był juniorem, często trenowaliśmy w Prostejovie. Kiedy przy stole siedziało 20 osób, Tomas nie pisnął nawet słowa. Był cichy i spokojny. Nie opowiadał dowcipów, nie błyszczał w towarzystwie. Tak jest do dziś, choć pamiętam taki wieczór, kiedy Tomas pokazał inne oblicze... - tajemniczo uśmiecha się Radek. We wrześniu 2009 roku Czesi grali wyjazdowe spotkanie w półfinale Grupy Światowej Pucharu Davisa. W kraju stopniowo narastało nerwowe oczekiwanie, bo tego roku czeska armada pod wodzą Jaro Navratila grała jak z nut. W marcu Czesi pokonali w Ostrawie faworyzowanych Francuzów, w lipcu po zaciętym pojedynku pokonali Argentyńczyków. Wrześniowy pojedynek ze znakomitym zespołem Chorwacji zapowiadał się ekscytująco. Czechom marzył się finał Pucharu Davisa, Stepanek był w życiowej formie, dzielnie wspierał go Berdia, w odwodzie zostawał świetny deblista Lukas Dlouhy. Czescy kibice wsiedli do aut i w licznej grupie przybyli do chorwackiej miejscowości Poreć. To przecudne miejsce położone nad morzem. W 117 roku przed naszą erą osadę podbili Rzymianie i nazwali ją Julia Parentinum. Do dziś w Poreć można podziwiać fascynującą bazylikę Eufrazjana. W miasteczku żyje 11 tysięcy mieszkańcow, ale w ciągu roku tą perełkę na półwyspie Istria odwiedza blisko 800 tysięcy turystów. W środę poprzedzającą pojedynek Chorwatów z Czechami odbyła się uroczysta kolacja dla członków obu ekip. To tradycja w Pucharze Davisa. Kiedy w lipcu 2009 roku Czesi podejmowali w Ostrawie Argentyńczyków, wpadli na oryginalny pomysł zorganizowania wieczerzy w sztolni. Juan Martin del Potro zjechał do kopalni wraz z kolegami, zwiedził przepiękne korytarze, wygłupiał się dzwoniąc ze starego kopalnianego telefonu do Buenos Aires, a potem gości z Ameryki Południowej podjęto uroczystą kolacją w jednej z największych kopalnianych sal. Z kolei Chorwaci zaprosili Czechów do eleganckiej hotelowej restauracji z widokiem na morze. Cilić, Karlović, Zovko, Karanusić świetnie bawili się w towarzystwie Stepanka, Berdycha, Dlouhego i Hajka. Obaj kapitanowie: Jaro Navratil i Goran Prpić też tryskali humorem. Gdy zbliżała się godzina 22, czescy tenisiści wstali od stołów i jak na komendę zaczęli kierować się ku wyjściu z sali. Wtedy nieoczekiwanie głos zabrał wokalista zespołu muzycznego, który przygrywał tenisistom obu ekip do kolacji. - Czesi, zanim wyjdziecie, lepiej mnie posłuchajcie - odezwał się chorwacki wokalista. - Wasi koledzy z Chile i USA też opuszczali salę jako pierwsi. Jak zapewne pamiętacie, zarówno Chile jak i USA przegrały z Chorwacją. Radzę wam zatem, żebyście jednak zostali - głos zamilkł, po czym ze sceny popłynęło morze nut. Słysząc to, Stepanek i Berdia zdjęli marynarki, ruszyli do stołów jak sprinterzy z bloków startowych i kontynuowali biesiadę. - Pamiętam, że Berdia zdjął wtedy krawat, chichraliśmy się do późna, muzycy pięknie grali. Chcieliśmy odczarować Chorwację. Kapitan nie był zbyt szczęśliwy, że zostaliśmy przy stole, ale cóż było robić kiedy Berdia przełamał się. Pomyślałem, że to dobry znak przed półfinałem - powiedział Radek. Tak było w istocie. W piątek, w pierwszym singlowym meczu, na chorwackiej mączce, Stepanek stoczył porywający bój z Ivo Karloviciem. Czech pokonał Chorwata po 5 godzinach i 59 minutach gry!!! Wynik w piątym secie brzmiał: 16 – 14 dla Stepanka. Karlović miał 78 asów serwisowych, a mimo to, przegrał mecz. - Czuję się jakbym rozegrał 10 - rundową walkę w zawodowym boksie - mówił Ivo po spotkaniu z Radkiem. To żadna nowina dla Chorwata. W 2005 roku podczas meczu pierwszej rundy Wimbledonu, Ivo zaserwował 51 asów i przegrał z Daniele Braccialim, a cztery lata później podczas pierwszej rundy Roland Garros Karlović miał 55 asów, a i tak przegrał w 5 setach z Lleytonem Hewittem. W Poreć Ivo wyśrubował rekord, ale radował się Stepanek. Czescy fani wywiesili transparent z kulinarną metaforą "Karlović na żaru a’la Stepec, Ćevap Cilić a’la Berdia". Czescy tenisiści zadbali o właściwe menu. Na fali triumfu Stepanka, Berdia po 5 setowej bitwie (prowadził już 2-0) pokonał Cilicia, a w sobotę debel: Stepanek – Berdych przesądził o losach półfinału pokonując w 3 setach parę: Karlović – Zovko. Czesi oszaleli z radości. - To był niezwykły weekend - wspomina Tomas. - Awansowaliśmy do finału Pucharu Davisa. Pamiętam, że jako mały chłopiec uwielbiałem oglądać mecze Pucharu Davisa w telewizji, choć były one rzadko pokazywane na antenie. Nie zapomnę tamtych transmisji. Petr Korda, Jirka Novak, Pete Sampras, Andre Agassi. Tenisiści radowali się bardziej kiedy grali dla kraju. Zrozumiałem to gdy w 2007 roku wygrałem turniej na trawiastych kortach w Halle. Pokonałem Marcosa Baghdatisa, obok mnie był trener oraz człowiek od przygotowania kondycyjnego i nawet nie mogłem nacieszyć się tytułem, bo zaraz trzeba było pomyśleć o następnych treningach i podróży do Londynu, bo wkrótce zaczynał się Wimbledon. Z reprezentacją jest piękniej, inaczej. Można dać upust radości, cieszyć się jak dziecko. Kiedy w 2009 roku awansowaliśmy do finału z Hiszpanią, chciałem, aby Czechy przerodziły się w drugie Nagano. Zawsze noszę w pamięci mecz z udziałem naszych hokeistów, którzy w 1998 roku na igrzyskach w Japonii pokonali 1 – 0 Rosjan i zdobyli olimpijskie złoto. Na Vaclavske namiesti i na Staromiestskie namiesti w Pradze było 100 tysięcy ludzi, mimo, że był środek zimy i wczesny ranek. Chciałem, żeby cały kraj oszalał na naszym punkcie podczas finału z Hiszpanią. Był grudzień, weekend, chcieliśmy powtórzyć wynik z 1980 roku, ale naród nie wyległ na ulice Pragi. Szkoda, ale i tak dla tych cudownych chwil, warto było ciężko trenować. Pokazaliśmy, że Czesi potrafią grać w tenisa - wspomina Berdia. Porażka 0 - 5 w finale rozegranym w Barcelonie w Palau Sant Jordi nie załamała Czechów. Rok później Czesi byli o włos od awansu do finału Pucharu Davisa. W półfinale wybrańcy Jaro Navratila prowadzili 2 – 1 na wyjeździe z Serbią, ale Novak Djoković i Janko Tipsarević przechylili szalę zwycięstwa na rzecz ekipy prowadzonej przez Bogdana Obradovicia. Berdia żałował, bo bardzo chciał poczuć przedświąteczną atmosferę w Paryżu i zobaczyć jak w grudniu prezentuje się francuska stolica... - Puchar Davisa to niezwykła przygoda. Pamiętam swój debiut w kadrze. To był wrzesień 2003 roku, raptem dwa dni po moich 18 urodzinach. Graliśmy na wyjeździe z Tajlandią. Nie zapomnę pojedynku w marokańskim Oudja w 2006 roku kiedy z Tomasem Zibem i Lukasem Dlouhym pokonaliśmy gospodarzy 5 - 0. Pamiętam też mecz w Lambare, w Paragwaju. To był wrzesień 2004 roku. Pokonaliśmy gospodarzy 5 - 0, a w zespole grali wówczas Jirka Novak, Radek Stepanek i Michal Tabara. Świadomość, że 6 lat po debiucie w Pucharze Davisa, dotarłem z kolegami do finału rozgrywek o to cenne trofeum powala mnie z nóg. To przepiękne, że dane mi było przeżywać tak cudowne chwile na korcie... - zachwyca się Berdia.

http://www.sportowefakty.pl/tenis/2011/ ... a-czesc-2/

PostZamieszczono: 18 lip 2011, 1:09 
Awatar użytkownika

Cytuj:
Nieznane oblicze Tomáša Berdycha - część 3 - ostatnia

Najlepszy czeski tenisista - Tomáš Berdych świetnie czuje się również reprezentując swoją ojczyznę w Pucharze Davisa. Poznaj inne oblicze Czecha, który z lubością spaceruje po stokach Beskidów, przesiaduje w skansenach, namawia tatę, aby zarzucił jazdę lokomotywą, a przed mamą odkrył uroki Nowego Jorku.

Po mamie Hanie odziedziczył emocje, po ojcu ład i porządek. - Śmiejemy się z mężem, kiedy oglądamy w telewizji mecz syna, a Berdia akurat kłóci się z sędzią o sporną piłkę. Wtedy Martin mówi: widzisz, twoja krew, te jego niepotrzebne wybuchy. Wówczas ja, żeby załagodzić sytuację, mówię: wiem, wiem, dzięki zimnemu umysłowi nasz syn jest w stanie sprostać największym tuzom i nie boi się wyjść na centralny kort Wimbledonu mając za przeciwnika Rogera Federera. Chłodna ocena sytuacji to cecha, którą syn odziedziczył po mężu. Co do tego nie mam cienia wątpliwości - prawi Hana.

Berdia dojrzał do wielkich sukcesów. To już nie jest ten sam tenisista, który późną jesienią 2005 roku wygrał turniej z cyklu Masters w paryskiej hali Bercy. To już inny gracz niż ten, który wygrywał w 2008 roku w Tokio i w 2009 w Monachium. Oprócz znakomitych osiągnięć z drużyną w Pucharze Davisa, pokazał, że potrafi być groźny dla najlepszych w turniejach Wielkiego Szlema. Szwed Robin Soderling przeżywał ciężkie chwile kiedy w półfinale ubiegłorocznego Roland Garros, Berdia prowadził z nim 2 - 1 w setach. Wieżowiec z Tibro co prawda ostatecznie pokonał Czecha, ale do dziś pamięta, że Tomas wysoko zawiesił wówczas poprzeczkę. Co nie udało się w Paryżu (choć półfinał Roland Garros to wielki sukces), udało się Tomasowi podczas Wimbledonu. Zwycięstwo nad Rogerem Federerem w ćwierćfinale, wygrana z Nole Djokoviciem w półfinale mówią same za siebie. Berdia przegrał co prawda finał z Rafą Nadalem, ale o doniosłości tego sukcesu świadczy fakt, że po raz ostatni nasi południowi sąsiedzi mieli w finale swojego reprezentanta w 1987 roku. Ivan Lendl przegrał wówczas z Patem Cashem.

- Berdia podjął świetną decyzję w styczniu 2009 roku kiedy zdecydował się trenować z Tomasem Krupą - twierdzi Radek Stepanek. - Wiem co mówię, bo pracowałem z Krupą przez 7 lat. To znakomity fachowiec. Nauczył Berdię, że punkty w tenisie można zdobywać inaczej niż soczyście uderzając piłkę z głębi kortu. Pokazał Tomasowi, że można rozszerzyć repertuar uderzeń i nie bazować jedynie na potężnym serwisie i solidnym forhendzie. Berdia nauczył się od Krupy, że kluczem do sukcesów jest świetna praca nóg, znakomite poruszanie się po korcie, częstsze chodzenie do siatki. Wcześniej rzadko widziałem akcję, w której Berdia zagrywa slajsem z bekhendu. Teraz to zaczyna być uderzenie, po którym Tomas zdobywa sporo punktów. Kiedy gra się z takimi asami jak Rafa czy Djoko, którzy świetnie poruszają się po korcie, trzeba poświęcić rotację dla tempa. Tomas nie potrafi tak genialnie podkręcać piłki jak Hiszpan czy Serb, ale dysponuje znakomitym płaskim uderzeniem. Cieszę się, że tak pięknie rozwija się talent mojego kolegi - wyznaje Stepanek. To prawda. Przed laty Berdia potrafił złościć się na krzywdzącą (jego zdaniem) decyzję sędziego. Bywało też, że upatrywał winowajcy w zbyt silnie wiejącym wietrze. Teraz, kiedy Tomas dojrzał mentalnie i poszerzył arsenał zagrań, woli skoncentrować się na następnej piłce. Zawodowiec.

Berdia dojrzewa również jako prawowity syn beskidzkiej ziemi. O zasadzenie drzewa nie należy się martwić. Podobnie jak o kwitnącą, wieloletnią miłość do partnerki, znanej czeskiej tenisistki, Lucie Safarovej. Młodsza o prawie półtora roku od Berdii, ćwierćfinalistka Australian Open 2007, również pochodzi z Moraw. Urodzona w Brnie Lucie od małego wierzyła, że zostanie profesjonalną tenisistką. - Już jako brzdąc marzył mi się wielki tenis i choć nie osiągnęłam ogromnych sukcesów, to uczciwie przyznaję, że nigdy nie odfajkowałam żadnego treningu. Zawsze przykładam się do zajęć, staram się być przygotowana na 100 procent, bo tego nauczył mnie tata. W dzisiejszym kobiecym tenisie nawet wielka faworytka z pierwszej dziesiątki rankingu może przegrać z niżej notowaną zawodniczką, jeśli zaniedba trening. Kiedy moim trenerem był David Kotyza, koleżanki lubiły żartować, że Berdia ma prawo być zazdrosny. Szkopuł w tym, że nie daję Tomasowi powodów, aby był zazdrosny. Trener Kotyza to mój dobry kolega, a poza tym on jest ode mnie o tyle lat starszy... - śmieje się Lucie. Safarova i Berdych znają się od ponad 15 lat, ale nie uważają, że należy spieszyć się z zawarciem związku małżeńskiego. - Nie uważam, że małżeństwo jest czymś złym. Jesteśmy parą od 8 lat, jest nam dobrze ze sobą, a jeśli tendencja wzrostu będzie podtrzymana, to nie widzę powodów, dla których mielibyśmy zwlekać z małżeństwem. Wiele osób zarzuca mi, że nie utrzymuję kontaktu z koleżankami. Nie mam czasu, aby pójść na kawę z koleżanką. Tenis to sport indywidualny, człowiek jest tak naprawdę pozostawiony sam sobie. Uważam, że to cudowne, że kocham chłopaka, który jest z tej samej branży i rozumie dlaczego wstaję wcześnie rano, nie dziwi się tym "cudom", które jem na śniadanie, nie pyta dlaczego idę na masaż i czemu pospiesznie rezerwuję bilet lotniczy, aby zdążyć na następny turniej. Myślę, że koleżanka, która studiuje lub wykonuje "normalny" zawód, mogłaby mieć problem ze zrozumieniem tego co dzieje się w "kuchni" profesjonalnego sportowca - wyznaje Lucie Safarova. Lucie i Tomas z rzadka mają czas na rozrywkę, ale kiedy już wygospodarują szczyptę wolnego czasu, wówczas najchętniej oglądają ambitne filmy w kinie lub wybierają się do restauracji na pyszną kolację, aby choć na moment zerwać z reżimem diety. - Dobry film zawsze idzie w parze ze znakomicie przyrządzoną kolacją. Mamy do tego słabość i nie potrafimy sobie odmówić tej przyjemności - mówi Lucie.

Nie wyobrażają sobie życia w metropolii. Praga, choć magiczna i zachwycająca dla rzesz turystów, może być męcząca dla ludzi zakochanych w pięknej przyrodzie Moraw. - Jeśli potrzebujemy coś z miasta, to wsiadamy z Lucie do auta i po kwadransie jesteśmy w Ołomuńcu. Nikt nas nie namówi, żeby przenieść się do stolicy. Nie lubimy pośpiechu, hałasu, szalonego tempa. Nic tak kojąco nie wpływa na duszę i ciało jak wizyta w skansenie, który znajduje się w Rożnowie pod Radhosztem. To cudowne dzieło ludowej architektury z rejonu Beskidów. Miejsce godne odwiedzenia, nie tylko dlatego, że to największy skansen w Czechach. Pospacerujcie sobie po tym "drewnianym miasteczku", usiądźcie na ławeczce i koniecznie skosztujcie miejscowego wypieku o nazwie frgale. Niebo w gębie. Popatrzcie wtedy na zieleń okolicznych wzgórz, a zrozumiecie, że to raj na ziemi - kończy Berdia. Ot, jak pięknie jest wieść żywot człowieka poczciwego...

http://www.sportowefakty.pl/tenis/2011/ ... -ostatnia/

PostZamieszczono: 13 sie 2011, 1:56 

Cytuj:
Berdych Unveils New Weapon Of Choice

Obrazek
Tomas Berdych fought from a set
down to beat Alexandr Dolgopolov
in his opening match in Montreal.

World No. 9 Tomas Berdych debuted his new HEAD racquet, the YouTek™ IG Instinct MP, during his opening second-round win over Alexandr Dolgopolov on Wednesday at the Rogers Cup in Montreal. Berdych is contesting his first tournament of the Olympus US Open Series and is now three wins shy of his 300th tour-level victory.

Just what goes into producing a new racquet? How long does it take to adjust before it can be used in a match? Last year’s Wimbledon runner-up, Berdych, explains to ATPWorldTour.com, "I go to HEAD and say I want this, this, this, and then they try to make it. Or I will say, I want to see what you have, what you can present me with, and then I choose from those. So I think it was a bit of both those ways.

"Weight and balance is really important for the racquet. I’m a bit sensitive about my grips, which are made from Roman Prokesh, who works with HEAD, and they are trying to find the best way. He’s trying to make the special grips for me, which are just for myself. From the racquet part, that’s all you can get.

"For me, the most important thing is the first feeling of the racquet," the Czech player continues. "I take the racquet and just hit a couple of shots with it, and immediately I can decide if the racquet is good or not. In my case with the HEAD racquets, I would say it takes four or five days to adjust. It’s been really quick because for me it’s not a matter of time, it’s just a matter of the feeling. As long as I take the racquet, and the racquet is good and I feel it good, then I can go and start playing with it almost the next day."

Discussing how the new model helps his game, the 25-year-old Berdych said, "I think the racquet is really fast, which helps my game and my style that I like to play, to be really aggressive on court. But also I can find a lot of control in the racquet which helps me not to be too aggressive and make a lot of mistakes, but still have control of the court. With today’s game, in which everything goes faster and you need to hit stronger shots, it helps a lot.

"I’m really happy that I could make this change, and be working with the new guys, new team. I think it’s going to be working really nice."

The new HEAD Instinct range will be available for fans to buy in time for the US Open at the end of the month and allows players to create power in their strokes much more easily, due to better manoeuvrability of the racquet during the swinging movement and less energy loss at ball impact. They also feature HEAD's innovative Innegra™ technology, which reduces vibration on ball impact and allows for more control.

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis ... cquet.aspx

PostZamieszczono: 17 sie 2011, 11:38 
Awatar użytkownika

Cytuj:
CATCHING UP WITH... TOMAS BERDYCH

Obrazek
Berdych improved to 37-16 in 2011
after winning Tuesday.

World No. 9 Tomas Berdych has maintained his standing inside the Top 10 South African Airways ATP Rankings in 2011 through incredible consistency. The 25 year old has reached the quarter-finals or better at 12 of the 16 events he’s played coming into Cincinnati.

On Tuesday at the Western & Southern Open, the Czech beat Juan Monaco 7-6(2), 6-0 to book his place in the third round. After defeating the Argentine, Berdych sat down with ATPWorldTour.com.

This year, you’ve really been “Mr. Consistency" – how satisfied are you with your season thus far, given that you’ve been in the latter stages of tournaments so frequently?

It’s great to have been so consistent as I wanted to do that before the season started, but I am also missing big results, so I’m looking forward to trying to go further the rest of the year. But so far, the season has been solid… I’m just missing something more.

Speaking of that, your last singles title came in Munich over two years ago. What do you need to do to get back in the winner’s circle?

It’s pretty tough. I’ve made a lot of quarter-finals and semi-finals but I’m missing one or two match wins. I need to bring a higher level of my game to those big matches so I can have some good results again.

How do you like the changes in Cincinnati, now that it is a combined event, making it feel like a larger tournament?

It’s a nice event. They’ve made huge improvements with the facilities and all the courts. They did a great job in making two tournaments into one combined together, so all respect to them.

You were the first one to advance to the third round here in Cincinnati today. You’ll play either Nicolas Almagro or Ivo Karlovic next, two completely different game styles. What are your thoughts on the potential matchups?
I played Karlovic last week in Montreal and it was another tough match. He’s a big serving guy and doesn’t give you much rhythm from the baseline as he likes to play aggressive. And then Almagro has played really well the last couple of months, playing great tennis. We’ll see how the match plays out and I’ll be prepared to play the winner.

The Boston Bruins won the Stanley Cup this year. You’re a huge Red Wings fan… what are their chances of reclaiming the title after last winning it in 2008?

I’m a fan of the Red Wings but I was rooting for the Bruins as well because they also have Czech guys playing there. They did a great job, especially David Krejci as he had the most points in the playoffs which is a big achievement for him. I’m not a guy who should be judging whether or not the Red Wings can do better. I know some of the guys there, particularly the Czech ones, like Jiri Hudler. They know what they need to do and I think they’ll have a strong team again next season.

Preferences

Chocolate Or Vanilla?
Chocolate

Breakfast Or Dinner? Dinner

Mac Or PC? Mac

Plane Or Train? Plane

Getting Up Early Or Sleeping In Late? Sleeping In Late

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis ... rdych.aspx

PostZamieszczono: 03 wrz 2011, 19:15 
Awatar użytkownika

Konferencja prasowa po przegranym kreczem spotkaniu w 3 rundzie US Open.

Spoiler:

Źródło: http://www.usopen.org/en_US/news/interv ... 05109.html

2016: Queen's Club, Atlanta
2014: Pekin
2013: Montpellier, Atlanta
2012: Kuala Lumpur, Szanghaj, Bazylea

Finały (17):
2018: Dubaj, Umag
2017: Sofia, Barcelona, s-Hertogenbosch', Wimbledon
2016: Genewa, s-Hertogenbosch
2013: Barcelona, Madryt, Paryż - Bercy
2012: Dubaj, Estoril, Madryt, Rzym, Nicea
2011: Los Angeles

Gra podwójna:

Tytuły (4): Wimbledon’13, Australian Open’15, Roland Garros’15, Us Open'17
Finały (3): Us Open’15, Wimbledon’16, US Open'18

PostZamieszczono: 25 wrz 2011, 12:33 
Administrator
Awatar użytkownika

Tomas i Lucie Safarova rozstali się tego lata - wyczytuję na jednym z blogów. Berdia długo nie cierpiał i ponoć znalazł nową partnerkę - jedną z bardziej wystrzałowych młodych czeskich modelek. :P

2015 (1) Rotterdam
2012 (1) Toronto M1000

MTT - finały (20)
2015 (1) Halle
2014 (1) Tokio
2010 (2) Basel, Marsylia
2008 (1) WTF

PostZamieszczono: 25 wrz 2011, 14:30 
Awatar użytkownika

No już od dłuższej chwili nie są razem. Zdaje się, że doszli do wniosku, że "nie są już dziećmi, żeby się bawić w takie związki" :P

Jakieś fotki tej modelki masz? :D

MTT career highlights (15-8):

2018: Toronto (W), Estoril (F), Miami (W), Australian Open (F);
2017: WTF (W), Sztokholm (W), Hamburg (W), Stuttgart (W), Acapulco (W);
2016: WTF (F), Bazylea (F), Cincinnati (W), Roland Garros (F), Marsylia (W), Doha (W);
2015: WTF (W), Bazylea (W), Winston-Salem (W), Hamburg (W), Wimbledon (F), Stuttgart (W), Monte Carlo (F), Indian Wells (F);
2014: Halle (F)

PostZamieszczono: 25 wrz 2011, 16:28 

Nową dziewczyną Berdycha jest była tenisistka, a obecnie modelka, Ester Satorova. Jakiś czas temu Tomas odnalazł ją na Facebooku i postanowił odnowić dawną znajomość. Na ten temat rozpisuje się nawet jeden z naszych portali.

Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, 17:59 przez jonathan, łącznie zmieniany 4 razy

PostZamieszczono: 25 wrz 2011, 16:33 
Awatar użytkownika

Ahh ten onet :D
Sytuacja jak dla mnie... śmieszna ;) Chociaż jeśli pomaga mu to w leczeniu barku...

MTT career highlights (15-8):

2018: Toronto (W), Estoril (F), Miami (W), Australian Open (F);
2017: WTF (W), Sztokholm (W), Hamburg (W), Stuttgart (W), Acapulco (W);
2016: WTF (F), Bazylea (F), Cincinnati (W), Roland Garros (F), Marsylia (W), Doha (W);
2015: WTF (W), Bazylea (W), Winston-Salem (W), Hamburg (W), Wimbledon (F), Stuttgart (W), Monte Carlo (F), Indian Wells (F);
2014: Halle (F)

PostZamieszczono: 07 paź 2011, 19:30 
Awatar użytkownika

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 372 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.